Skótduda

egy csapat magyar Dundee-ban

összlátogatottság

Friss topikok

  • Skótduda: Szia! én az mkb-t válaszottam, és elégedett vagyok ,de az erste sem rossz diákként :) (2010.08.05. 22:53) Ostoba Tehenek Pénztára
  • rubasov: ez tök jó! (2010.08.03. 11:38) off bejegyzés - Szomszédok harcikártyák
  • everyonegetsshot: hát ha neked a harangozó teri még az a kategória :D (2009.03.15. 23:22) Belfast
  • veiszi: és döglött nyulat csőrrel belező sirályt láttál-e mán? (2009.02.11. 14:41) meglepetés a kukában
  • veiszi: Amikor elkövettem azt a hibát, hogy egyszer Dzsimi Csángnál ettem, volt szerencsém találkozni Foga... (2009.02.11. 14:37) Agyvarangy és a haverok

2009.05.06. 20:15 Parduc

Skótok és a műveletlenség

A Skótok műveltségéről még senki nem írt.

A Skótok műveltsége a béka segge alatt van valahol nagyon mélyen.

Azt, hogy nem tudják hol van Magyarország, meg persze a legtöbben nem is hallottak róla azt már egészen természetesnek veszem, de azért néhány történtet megemlítenék.

Egyik új munkatársammal beszélgettem, aki amúgy egyetemista a Dundee Unin, hogy honnan jöttem. Az gyorsan kiderült, hogy még nem is hallott Magyarországról ezért próbáltam belőni merre van. Sajnos ez se ment könnyen, mert nem hallott még Szlovákiáról sem, Lengyelországról már hallott, de nem tudta hol van. Ekkor gondoltam induljunk ki Németországból azt azért biztos tudja, sajnos kiderült nem tudja hol van Németország, ezek után mondtam neki hogy Európában van Magyarország, ennél jobban nem tudtam szűkíteni a kört. Egy másik munkatársam (szintén egyetemista) kijelentette, hogy nem tud sok mindent Magyarországról (azért tegyük hozzá, hogy ő legalább tudta hogy Közép-Európában van), de az tuti hogy a Szovjetunió része volt.

Egyik munkatársam, szintén egyetemista, megkérdezte, hogy a Lengyel meg a Magyar ugyanaz e.

Anna beszélgetett a konzulensével egy esszé kapcsán és szóba került, hogy 1 évet élt Ausztriában. Erre megkérdezte (egy egyetemi tanársegéd, aki végzett jogász értelemszerűen), hogy ott milyen nyelvet beszélnek. Anna először azt hitte, hogy a kiejtésre kíváncsi, ezért mondta, hogy tiroli, de ezt már végképp nem értette. Így végül kiderült, nem tudta, hogy ott Németül beszélnek.

Vica az egyik munkatársának magyarázta, hol van Magyarország, sajnos kb addig jutott velük mint én. Megkérdezték tőle, hogy melyik kontinensen vannak ezek az országok.  Végül lerajzolta Európát majd a Magyarországot és a környező államokat hátha így beugrik nekik, de sajnos nem járt sikerrel.

Vica főnökének egyszer egy igen rossz napja volt, ér mindenkit csesztetett. Vica kijelentette egyik munkatársának, hogy már átérzi, milyen lehetett a hitleri Németország. Kiderült, hogy a munkatársa nem hogy Németországról de még Hitlerről sem hallott. 

Azért vannak szerencsére, nem sokan, akik legalább érdeklődnek Kelet-Európa iránt. Egyik munkatársam aki nővérnek tanul pl tudta még azt is, hogy az Európai Unió része vagyunk (ő volt kb az első). Sőt olyannyira érdeklődik a térség iránt, hogy Bulgáriába akar menni nővérnek, mivel volt ott nyaralni és milyen jó volt. Mikor mondtam neki, hogy a közbiztonság nem tökéletes arrafelé kicsit meglepődött. Az meg egyenesen sokkolta mikor azt is megmondtam neki, hogy bizony az angol az kevés ha nővér akar lenni arrafelé, mivel max a fiatalok beszélnek Angolul és azért egy nővérnek nem árt tudni a helyi nyelvet. Azt mondta, hogy az lehetetlen mert Törökországban is volt nyaralni, és milyen jól beszéltek Angolul ott is. Aztán mikor mondtam azt is neki, hogy milyen fizetésre számíthat, kicsit meglepődött, de azt mondta így is megéri, mert segíthet az elmaradott térségen. Majd tovább beszélgettünk, szóba került mi a legnagyobb különbség a kelet és a nyugat között. Mondtam neki hogy a műveltség, mivel az emberek itt elképesztő milyen műveletlenek és semmit nem tudnak a világról, ezen is meglepődött, mert ő úgy gondolta a nyugati a műveltség csúcsa.

Azért vannak olyanok is, akik tanítani próbálják őket. Pl Krisztián a Magyar történelmet próbálja megtanítani nekik. Azon már túl vannak, hogy Magyarország Mátyás király 200 éves uralma alatt bekebelezte az Oszmán Birodalmat. Most azt akarja megtanítani, hogy miként uralkodott a 14. században Károly Róbert aki az első szovjet ügynök is volt egyben. Azt azért tegyük hozzá, hogy akinek tanítja az nagyon hülye. Ezt a 200 éves uralmat nem hinné el a legtöbb ember, de a többi részét sztem igen.

Összefoglalva a "nyugati műveltség" amit otthon is szajkóznak az egyik legnagyobb faszság. Sajnos ez a többi nyugati országban sem sokkal jobb (kivétel ez alól Németország és Ausztria), ahogy ezt néhány erasmusos is (pl Balázs) megemlítette. Egy átlagos Magyar (közép-európai) sokkal műveltebb, mint egy átlagos skót és a visszajelzések szerint, mint egy átlagos nyugati. Valószínűleg akik magániskolában tanulnak sokkal műveltebbek. Ezt többektől hallottam, hogy hatalmas differencia van a 2 között, de mivel a magániskola drága a legtöbben a "köziskolába" mennek. A tájékozatlanság oka talán még, hogy nyugalomban, jólétben élnek és amíg minden rendben van nem érdekli őket mi van körülöttük. Viszont tanulni is lehet tőlük. Nacionalisták, büszkék arra, hogy Skótok, de többnyire nyitottak az idegenek felé, vendégszeretőek, barátságosak.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://skotduda.blog.hu/api/trackback/id/tr621106901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása